Sunday, December 22, 2013

Piernik dojrzewający-pieczenie,przekładanie dżemem i lukrowanie

 
Po ponad 3 tygodniach leżakowania mój piernik jest gotowy do pieczenia.Upiekłam trzy blaty,przełożyłam dżemem morelowym i polukrowałam.Teraz czeka na święta! Oczywiście musiałam kawałeczek spróbować i smakuje wybornie!Zapraszam!
Dla tych którzy nie widzieli wcześniejszego postu-przepis na piernik jest tutaj.
 
 

Piernik dojrzewający-pieczenie,przekładanie dżemem i lukrowanie

 
 
1 słoik dżemu morelowego
sok z 2 cytryn
cukier puder
 
Piekarnik rozgrzać do 170 stopni celcjusza.
Trzy blachy wyłożyc papierem do pieczenia.Przed rozpoczęciem pracy wyjąć ciasto z lodówki i odstawić do zmięknięcia.
Podzielić ciasto na 3 równe części.Rozwałkować każdą z osobna na grubość 0,5cm.Ułożyć na blachach.Każdą warstwę piernika piec oddzielnie przez około 20 minut-do zezłocenia się.
Wyjąć i ostudzić blaty piernika.
Przełożyć piernik podgrzaną marmoladą morelową.Przykryć papierem do pieczenia i obciążyć.
Po kilku godzinach podzielić piernik na zgrabne 3 mniejsze pierniki ( i tak każda moim zdaniem wyszła spora) i polukrować lukrem zrobionym z soku z cytryny i cukru pudru (dosypywać tyle cukru pudru mieszając jednocześnie,aż powstanie gęsty lukier).
Gotowy piernik zawinąć w papier do pieczenia lub folię aluminiową i odłożyć do zmiękczenia na 1-2 dni.Smacznego! 
 

 



No comments:

Post a Comment