Sunday, June 3, 2012

Flapjack owsiany z bananami, orzechami, solonym karmelem i czekoladą

 
  
 
 
Miałam pisać o beztrosce dzieciństwa i bycia dzieckiem,ale nie będę pisać tym razem.Za to napiszę o spotkaniu integracyjnym w zaprzyjaźnionym przedszkolu,które miało miejsce w tą sobotę,czyli wczoraj.Było to plenerowe spotkanie w ogródku przedszkolnym,w zasadzie ostatnie spotkanie w tym roku szkolnym.Moje dzieci były przeszczęsliwe bedąc tam.Nie było huśtawki,zjeżdżalni czy innych zabawek, które by nie zostały wypróbowane.Mój starszy synuś musiał nawet wejść w każdy zakamarek,w każdą dziurę,wdrapać się na każdy płotek czy wejść w najciaśniejszą szczelinę.Zabawie nie było końca,wspólnie podjadaliśmy hot dogi z grilla i raczyliśmy się cudownym słońcem,niespotykanym w takim nateżeniu o tej porze roku w Islandii.Oluś oczywiście nie chciał wracać do domu i zrobił pożegnalny ''koncert''.Cieszę się ogromnie,że moglismy tam być.Dziekuję ekipie Razem Raźniej za wielkie serce,chęci i miłą atmosferę.Mam nadzieję,że wystarczy Wam siły aby organizować te spotkania w nadchodzącym roku szkolnym.Ja ze swojej strony chciałam też od siebie coś dać i podzielić się z innymi, dlatego przyniosłam flapjackie,pyszne owsiane ciasto z bananami,orzechami włoskimi i słonawym karmelem i czekoladą.Chyba wszystkim smakowało,bo szybko znikało z tacki:-)))))))
Zapraszam do wypróbowania!
 
 

Flapjack owsiany z bananami, orzechami, solonym karmelem

 i czekoladą

 
 
 
Składniki:

  • 1szklanka golden syrop lub miodu ( ja zrobiłam pół na pół)
  • 250g masła niesolonego
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 2/3 szklanki zmiksowanych na gładko bananów
  • 7 szklanek płatków  owsianych błyskawicznych
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 100g orzechów włoskich posiekanych
  • 150g czekolady roztopionej w kapieli wodnej

Słonawy karmel:
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki śmietanki kremówki
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
 
 
 
 
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni celcjusza.Wyłożyć formę do pieczenia papierem do pieczenia.

W garnuszku rozpuścić masło,dodać,cukier, golden syrop i miód ciągle mieszając gotować na średnim ogniu przez około 5 minut.Dodać rozgniecione banany i gotować kolejne 2 minuty.Następnie zdjąć garnek z ognia, dodać płatki owsiane,orzechy,wanilię i dokładnie wymieszać.Wyłożyć ciasto na przygotowaną formę.Wygładzić łyżką.Piec około 20-25 minut do zezłocenia się.Wystudzić kompletnie.

Karmel: Do garnka wsypać cukier,śmietankę i sól.Mieszać cały czas aż cukier się rozpuści.Doprowadzić do wrzenia i gotować ciągle mieszając na dość dużym ogniu-5-7 minut.Masa musi zgęstnieć lekko.Zdjąć z ognia i dodać masło i wanilię.Wylać na upieczone i wystudzone ciasto i rozsmarować.Roztopioną czekoladą zrobić esy floresy na wierchu.Dobrze schłodzić.
Smacznego!!


 


  




  
 

2 comments: